Experiment

Sedan lunch så har jag hunnit fota lite. Med hjälp av fototidningen jag fick igår så har jag vågat mig på att ställa in egna bländarvärden, slutartider, ISO-värden och exponeringskompensation. Jag kan så mycket som säga att jag gillar att exprimentera! Men lite surt känns det när bilderna inte blir som man har tänkt sig, eller man inte har sådana objekt som man skulle vilja prova sina inställningar på. Så känns det på något sätt alltid. Antingen har man inte utrustningen till det man skulle vilja fota för att det ska bli ett bra resultat, eller så misslackas man med inställningarna. Men nu känns det som om jag är på väg upp från den svackan! Underbart, säg jag bara. Men faktum är att bilderna såg sämre ut på kamerans skärm än vad de gör på datorn. I vnliga fall är det tvärtom. Därför ska ni få en bild hade jag tänkt. :)


Canon EOS 1000D
EF-S 18-55mm

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0