Home, sweet home

Kom hem idag, kan man faktiskt säga. Var hemma i Sverige vid halv två-två, och hemma hemma vid två-halv tre. Då var det bara att hoppa i säng. Trots gårdagens (och morgonens) äventyr är jag inte alltför trött och jag har faktiskt inte ens varit nära på att somna någon gång under dagen.
Anledningen till att jag skriver såhär sent nu är för att plugget redan har börjat uppta alla tid. En min-map till NO:n ska vara klar. Och då är det ingen vanlig mind-map jag menar, utan en mind-map som ska hjälpa mig under provet som består av en uppsats där man ska få med all fakta om Hjärnan, Nervsystemet och Alkohol (alkohol kommer in på hur det påverkar hjärnan). Dessutom ska man i texten blanda in reflektioner om de experiment vi har gjort, som har varit gåtor och liknande. Varför tror jag att min hjärna inte klarade en viss gåta?
Mind-mapen ska dessutom vara färgglad, kreativ och med så lite fakta som möjligt. Ändå ska man skriva massor, då ser hon att vi har lärt oss en hel del. Känner jag mig själv rätt kommer jag plugga in allt och inte titta på mind-mapen alls under provet, jag litar inte på mig själv helt enkelt.
För att byta ämne, så kan jag informera er att jag har tagit 77 foton i Tunisien, vilket är lite. Men vädret var inte på topp, och det fanns inte jättemycket att fota. Så under de närmaste dagarna ska jag gå igenom fotona och det lär komma upp bilder lite då och då, så håll utkik!
Ha en trevlig kväll nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0