Tomten, jag vill ha en riktig jul!

Förra årets jul var väl inte den bästa direkt. Jag tror det var första gången under mina då fjorton år som jag inte hade den där riktiga julkänslan. Jag gick runt och klagade, sa att det inte var en riktig jul. Alla sa att det var för att jag blev äldre, mognare. Glöm det! tänkte jag. Man blir aldrig för gammal för en riktig jul, eller hur?
Jag har därför bestämt att jag i år ska ha massor med julkalendrar, ha riktigt julpyntat i mitt rum och lyssna på enbart julmusik veckan innan jul. För utan en julkalender så blir det ju inte den där förväntan som man vill ha, eller hur? Och utan julpyntet så ser ju rummet ut som vanligt - det skulle kunna vara sommar, liksom. Sedan är det julmusiken. Sådana där låtar man aldrig tröttnar på eftersom man hör dem en sådan kort tid varje år. Låtar som man associerar med julen så fort man hör de första ackorden.
Och om det här inte fungerar - då kanske alla hade rätt förra julen. Då kanske man verkligen växer upp?

Kommentarer
Postat av: maria

mysig bild!

2010-11-28 @ 13:11:53
URL: http://mariacharlotte.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Fin bild :D

2010-11-28 @ 19:52:51
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0