Elins svar på frågestunden

vad använder ni för kameror? Jag fotar med en Canon EOS 1000D som jag fick på min födelsedag (som Felicia) i våras. Till den används ett EF-S 18-55mm-objektiv, men skulle vilja ha ett Macro-objektiv såväl som ett tele-objektiv.
varför bloggar ni ? Jag kan bara tala för mig själv, men jag bloggar för att jag vill kunna lägga ut mina bilder någonstans för att få kritik och på så sätt utvecklas som fotograf. Sedan kan det vara skönt att skriva av sig någon gång ibland. :) 
hur känner ni varann ? Som Felicia skrev så är det sedan fotbollen. Hon har slutat, men jag spelar fortfarande, men vi försöker fortfarande hålla kontakten så gått det går genom Facebook och träffas så ofta som vi kan och har tid. 
vad har ni för intressen ? Ett av mina största intressen är självklart fotbollen. Det är den som tar upp majoriteten av min fritid, vilket ibland kan vara jobbigt. Men annars så tar jag gärna med mig kameran ut och fotar, det är en perfekt avslappning. Sedan så älskar jag att skriva, en anledning till bloggen. Dock så sätter jag mig väldigt sällan - för att inte säga aldrig - ner och skriver något längre, som till exempel en novell.
hur gamla är ni ? Jag är femton och ett halvt, ganska precist. :)
gillar båda att fota ? Jajamensan!

I vilket program/sida redigerar ni era bilder? Jag redigerar mindre saker i Picasa 3 eftersom jag tycker att det är ett sånt lätthanterligt program. Till exempel om jag vill göra skuggor tydligare eller sätta en vattenstämpel på bilden. Större saker redigerar jag i Photoshop Elements 8. Till exempel portträtt.

Varför började ni blogga? Vi sa att om jag också fick en systemkamera på min födelsedag (Felicia hade redan fått sin) så skulle vi starta en fotoblogg tillsammans. Och det fick jag och här sitter vi nu. :)

Varför tycker ni att VI ska läsa er blogg? Ganska svårt att argumentera där. Alla gillar vi olika sorters bloggar. Men jag vet att jag själv läser andras bloggar för att inspireras och utvecklas. Samtidigt så tycker jag att det är kul att läsa andras åsikter. Dessutom så uppdaterar vi ofta, eftersom vi är dubbelt så många bloggare som på en vanlig blogg. ;)

Hur många läsare har ni varje dag? Vi har normalt runt 50-60 stycken. Besöksrekordet ligger på 79 besökare, enligt blogg.se's räknare. :)

Vilka bloggar läser ni? Jag läser mest kompisars bloggar och fotobloggar. Kompisarnas eftersom de är intressant eftersom dem känner man, och fotobloggare för inspiration, idéer och för att själv utvecklas. Till exempel så läser jag Nevnarien, som, btw, också heter Elin - haha!

Hur många läsare har ni per dag? Lika många som vid förra frågan, cirka 50-60 stycken.
Vilka är era favoritbloggar? Som innan Nevnarien och A'la foto

Varför bloggar ni? Scrolla upp en bit så finns svaret där. :)
fota eller spela boll? Oj, det var en svår fråga. Tror jag måste säga att fotboll kommer först. Men att fota är perfekt när man behöver en rast från bollen.
favorit motiv? (att fota) Växter och blommor! Just därför vill jag har ett macro-objektiv!
favoritämne? Svenska och Engelska är nog mina favoriter. Älskar att skriva, och har lätt för språk, och det är något jag kan tänka mig att syssla med i framtiden.
favoritmat? En riktigt god kycklingsallad med Rhode Island-dressing är aldrig fel!
älsklingskläder? Pyjamas? Nej, men mjukiskläder är något som aldrig är fel. Sedan älskar jag också att gå runt i shorts och linne på sommaren. 
favorit affär? H&M eller GinaTricot, tror jag.
natt eller dag? Jag älskar att sova, samtidigt så älskar att spela fotboll och det gör man ju helst på dagen?
vitt eller svart? Grått? (a)
no eller so? SO! Där gör det inget om man missar en lektion. Om man missar en NO-lektion är man helt lost sedan.
kladdkaka eller bullar? Bullar, tror jag. Varma bullar med mjölk - yummie!
saft eller juice? Juice! Känns mycket nyttigare att dricka, och så älskar jag Tropicana.
mat eller dricka? Vet faktiskt inte...
papper eller penna? Penna, för man kan rita/skriva på andra saker än papper. ;D

Vad är det bästa ni vet? Att kännas sig lycklig. Allting är bra på samma gång och man är nöjd och stolt över sig själv. När det inte finns något i hela världen som kan bli bättre.
Favorit blogg? Scrolla upp i stället så slipper jag skriva ännu en gång. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0