Questionmark

Hej alla därute!

Har en lite fråga till er, som hänger lite ihop med hösten, lite med skola/jobb och lite med stress. Men mest av allt hör den ihop med musik.

Såhär på hösten tror jag inte att jag är ensam om att bli lite smått deprimerad. Allting händer samtidigt; skolan med läxor; fotbollen med viktiga avgörande matcher; sämre väder; ett kraftigt mörker. Så, vad gör mig glad igen? Först och främst är det väl om jag får tid över till att göra något med en kompis, eller koppla av ett tag och stänga ute stressen. Och då är jag nog inte den som är stressigast i världen. Och jag menar nu inte att jag är otroligt deprimerad, bara lite tyngre än vanligt, om ni förstår.

En annan sak som gör mig glad är musik. Och då ska det vara glad musik som får en att hoppa runt och dansa i rummet med ett leende klistrat på läpparna. Det är där ni läsare kommer in. Att hitta glada låtar när man inte vet var man ska leta är svårare än vad man tror. Därför har jag nu en fråga till er:
Vilken/Vilka låtar gör dig glad?

Kanske är det ett specifikt band eller en artist, kanske en typ av musik eller bara en låt. Kommentera vilket som!


Kommentarer
Postat av: Elin

Låtar som passar till det mesta (även väldigt bra pluggmusik) är alla coldplays låtar, speciellt Viva la Vida-albumet :)

Andra grymma artister/band är the Script, Joshua Radin, John Legend, Erik Hassle, 3 doors down... osv :D

Om du vill ha lite dunkdunk (typ tagga igång musik) kan du lyssna in Swedish House Maffia , 3OH!3 och Funky Rezz :D

2010-09-26 @ 23:03:48
URL: http://elinmagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0