Födelsedag!

Måndagen i skolan är avklarad! Ännu är ju den inte slut för min del, men det känns rätt skönt att skoldagen är avklarad. Det började med Mentor Briefing, eller klassråd, där blev det sång. Vi kom in och stod bakom stolarna, så säger läraren "I heard we have a birthday kid today, so let's sing for Felicia", då ville jag bara försvinna. Jag tycker det är otroligt pinsamt. Jag insåg snabbt att Maria och Alexia låg bakom det, hrmf. Sedan kom vi till livskunskapen, där höll de tyst, som tur var, haha. Även på matten sa de inget, vi hade iofs vikarie också. Sedan lunch, hemskt. Min mentor satt vid oss, självklart säger Maria och Alexia att det är min födelsedag. De sjöng tyst, så ingen hörde. Sen kommer Molly och säger att vi ska sjunga för mig och Emma-Gill, som också fyller år. Så de sätter igång, och jag skämdes så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Sedan skriker Molly "GRATTIS FELICIA" från ena änden av matsalen till mig, som sitter i andra änden. Då vände sig alla lärare och elever om och tittar på mig. Men det var jättegulligt :) sedan var det spanska som var som vanligt, engelska efter det. Inte mycket med det, mer än att engelska läraren (mentor) frågade "are you having a good b-day?". På svenskan var vi bara i datasalen. Sedan ska ju Maria och Alexia gå till SO läraren och säga att jag fyller år. Då sjunger han ensam i cafeterian. Hehe, special moment. Sen sa han: "hur gammal blir du? 14?", jag: "nej, 16", han: "16 BAST!?" jag: "jepp, jag får köpa alkohol i Danmark", då blev han tyst och gick :P på hemvägen ringde även Elin och Nora och sjöng i telefonen, aaaw :') tack för alla gratulationer och sms ♥ Nu måste jag plugga lite, om ungefär en timme kommer det släkt och då ska det firas ännu mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0