Jul- Sep

I slutet av juni och en bit in på juli var jag i Ungern. Vi var där i två veckor, men hade kunnat stanna längre! Bland annat för att jag inte tycker bil/båtresan dit och hem är så bekväm. Men det var en fantastisk upplevelse att få se Tyskland, Österrike och självklart att komma till Ungern igen. Släkten finns också där, så man känner sig ganska hemma :) Det enda jobbiga var värmen, 40 grader!


I juli blev det även Gröna Lund med Elin, och seglingen. Jag kommer aldrig glömma det! Bad nästan varje dag, korsord och massa annat. Det jag minns mest är nog en kväll, solen var på väg att gå ner. Vi hade precis ätit grillat till middag och jag var proppmätt. Vi satt ute i sittbrunnen och jag och Elin fick den konstiga idén att ta ett kvällsdopp. Det var ISKALLT. Men vi gjorde det, och vi fick pengar för att vi simmade och kollade namnet på en båt. Jag frös hela natten sen :P men gud så roligt det var!


I augusti började jag nian, sista året i grundskolan. Oj så mycket press det blev från dag ett! Detta gäller även september, jobbiga månader var det. Väldigt många prov och uppsatser. Det var också på gång att bli höst, bara det var deppigt, haha! Men jag har njutit i skolan, så mycket jag kan. För det är slutet på min tid i grundskolan, det känns jobbigt! :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0