Felicias svar på frågestunden!

vad använder ni för kameror? Jag använder en Sony a230 som jag fick på födelsedagen i vintras.
varför bloggar ni ? Jag vet inte riktigt.. Tycker egentligen att grejen med blogg har blivit ”överdrivet” och jag känner att skriva om sin vardag kanske inte är det roligaste. Men jag fotar mycket och tycker det är kul att få höra bra/dåliga saker med de bilder jag lägger upp :)
hur känner ni varann ? Vi båda spelade fotboll förut, men jag fick tyvärr sluta pga skola och knäskador.
vad har ni för intressen ? Jag älskar foto! Förutom det tecknar jag väldigt mycket, tyvärr kan jag inte påstå att jag är jättebra ^^ och självklart är fotboll fortfarande ett intresse, även om jag inte spelar. Musik också, spelar mycket trummor, har dansat, sjunger hela tiden, men jag är inte direkt nästa Celine Dion… spelar lite piano och bas också.
hur gamla är ni ? Jag är 15, men fyller ”snart” 16 :P
gillar båda att fota ? I love! Bland det bästa jag vet, uttrycka olika saker, finns alltid en ny inställning att prova, redigeringen, och sedan stolt lägga upp bilden på bloggen.

I vilket program/sida redigerar ni era bilder? Jag redigerar i Picasa 3 för det mesta, men där redigerar jag mest grunderna, såsom kontraster, skugga mm. Ska jag göra en ”större” redigering brukar jag använda mig av Paint2 och Gimp.

Varför började ni blogga? Jag ville nog starta en blogg pga bådas stora fotointresse. Sedan har jag alltid tyckt att det har varit roligt att lägga upp bilder. Har haft många bloggar med kompisar, men det är bara med Elin det har funkat så här länge!

Varför tycker ni att VI ska läsa er blogg? Bra fråga! Varje blogg är unik på sitt sätt, bra eller dåligt. Vi kämpar ganska hårt för att få den här bloggen så bra som möjligt, Elin har t.ex. gjort en jättefin design. Allt för att folk ska titta in, trivas och kanske komma tillbaka. Vi har något att ge, inte bara en massa tråkigt om vår vardag (även om et blir så ibland). Jag tror att det är vårat engagemang och att vi vill något med bloggen, som gör att det är många läsare som också stannar kvar!

Hur många läsare har ni varje dag? Oj, det kan variera. Men på ett ungefär skulle jag säga mellan 45-80. Det är väldigt sällan vi har under 45, men det har hänt någon enstaka gång. Normalt är typ 60.

Vilka bloggar läser ni? Jag läser många foto och konstbloggar. Tycker att Tinkerbella är sjukt bra, också Linda Blom. Lina och Kan Dee är också grymma! ;)

Hur många läsare har ni per dag? Normalt runt 60.
Vilka är era favoritbloggar? Skrev ju några bloggar nyligen, men just nu tror jag Tinkerbella är favoriten!

Varför bloggar ni? Skrivit det förut, men för att foto är så roligt och alla läsare är så snälla, vi får mycker beröm! ;)
fota eller spela boll? Oj, vad svårt. Skulle helst säga båda, men om jag måste välja blir det nog foto, men svårt val!
favorit motiv? (att fota) Tycker naturen är rolig att fota, men samtidigt saker som ingen annan fotar eller saker som kanske ingen annan fotar. Försöker jobba mycket på porträtt, som jag vill bli bättre på. Skulle lätt kunna bli bröllopsfotograf eller liknande, när jag blir äldre.
favoritämne? I skolan? I så fall är det väldigt enkelt, musik. Det har alltid varit favoritämne och alla lärare genom åren har sagt att jag är duktig och engagerad.
favoritmat? Tacos, skulle kunna äta det sju dagar i veckan. Eller nja, det var att ta i, men det är verkligen jättegott. Älskar ungersk mat också, soppa och grytor, yummie!
älsklingskläder? Har ett par jeans från Gina Tricot, väldigt enkla men jättesköna. Min nya halsduk, också från Gina, är en klar favorit just nu. 
favorit affär? JC har fina t-shirtar, de passar mig som är långskånk. Annars H&M, MQ (har dock knappt råd att handla där) är några.
natt eller dag? Dag, definitivt. På natten är jag trött och då vill jag sova :P
vitt eller svart? Beror på vad det gäller… Inredning så är det vit med svarta detaljer, kläder är det båda. Så, jag vet faktiskt inte.
no eller so? SO, helt klart. Båda är såna ämnen som jag skulle kunna tänka mig att plocka bort från schemat. Men måste jag så är det SO.
kladdkaka eller bullar? Vad svårt :( mammas bullar… men kladdkaka… båda är underbart, hehe. Tror jag säger bullar (om det är mammas, annars kladdkaka).
saft eller juice? Juice, saft är för sött. Tropicana juice in my heart.
mat eller dricka? Är jag törstig så dricka, är jag hungrig vill jag ha mat. Nej, men jag är inte så stor i maten, så säger nog dricka. Men är jag hungrig, då blir jag sjukt grinig tills jag får mat.
papper eller penna? Båda tillsammans skulle jag inte klara mig utan. Men penna tror jag, skulle jag inte haft tillgång till papper alls skulle jag börja rita på väggarna i mitt rum eller något, haha.

Vad är det bästa ni vet? Foto, musik, teckna, läsa, kaninen, familjen, kompisar mm. Jag skulle kanske bara ha sagt en sak, kom jag på… Men jag kan inte välja ^^
Favorit blogg? För tillfället (näst efter felinia, haha) så är det Tinkerbella ;) men varierar mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0