Hemlig kompis

Hade ni någon gång en "hemlig kompis" i lågstadiet? Jag hade. Man fick skriva sitt namn på en lapp som fröken la i en burk, därefter fick alla ta en varsin. Personens namn som det stod på lappen blev den hemliga kompisen. Man skulle vara extra snäll mot den personen, men inte så mycket så det blev överdrivet. Efter en vecka skulle alla gissa vem som hade vem.

Vi gjorde det i skolan idag. Det var inget läraren hade planerat, utan det bara blev så för att nästan alla ville det. Jag kan inte säga vem jag fick, men jag började gapskratta när jag såg vem det var. Först tyckte jag det var töntigt, innan jag förstod syftet med det. Man gör det av en anledning, och vi har inte jättebra gemenskap i klassen, i alla fall inte bland tjejerna (var dock värre i åttan). Så ja, det må vara töntigt, men det finns i alla fall ett syfte med det hela ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0