16 år

När det här inlägget publiceras har jag funnits på denna jord i exakt 16 år. Ganska otroligt om man tänker efter, eller hur? Det är ännu mer otroligt om man tänker på allt man har hunnit med under dessa år, allt man kommer ihåg - alla underbara minnen man har. Människans hjärna är fantastisk.
Visste ni att åren innan detta har jag inte vetat vilken tid på dygnet jag föddes. Jag fick veta det i år. Så då var det ganska självklart att i år skulle jag vara vaken den minuten som jag föddes. Bara för att veta att då har jag levat i 16 år.
16 år. Det är ju ingen speciell åldersgräns man passerar då. Jo, man får börja övningsköra. Men då är ju 15 och 18 år lite större. Men 16 är också året då man lämnar grundskolan och börjar bestämma mer över sin framtid. Man får mer frihet. Det är nu man måste börja ta ordentligt med ansvar. Läskigt? Ja. Roligt? Ja. Jag gillar det här med att växa upp. Om någr år lär väl det ändras. Men just nu njuter jag av det.

Kommentarer
Postat av: Kerstin Hedberg

Grattis! Jag önskar dig lycka till alla dina kommande, spännande år!

2011-03-12 @ 09:53:54
Postat av: Sarah

Vad ska du göra idag ??

2011-03-12 @ 13:48:01
URL: http://sarahandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0