Före och efter

Tanken bakom fotograferingen: Från början var det enbart att jag behövde en ny profilbild till facebook, haha. Så det var till att rigga upp stativet, riva bort all skit som ligger på golvet där jag brukar ha min lilla ministudio (vit vägg, stol och golvlampa om det är kasst ljus) och rulla upp rullgardinerna för att få in ljus. Har alltid lika problem med att få in fokuset rätt (stör mig på AF eftersom det är så långsamt ibland!) så den här gången fick det bli en fotografering där allting är ur fokus! (Lite ironiskt med tanke på mitt tips-inlägg där jag pratade om annorlunda fokusering och vinkel - haha!) Här är i alla fall fotoresultatet och redigeringsresultatet!
Detta har jag gjort:

  • Ljusat upp bilden ordentligt i Camera Raw
  • Markerat ögonen och skapat ett nytt lager (intensitet/kontrast) för att få tydligare ögon
  • Ljusat upp bilden genom att måla med vitt på den och sedan ändra på opaciteten
  • Konverterat bilden till svart-vitt med hjälp av övertoningskartan (gradient map)
Har ni frågor om mer exakt hur jag gjorde är det bara att kommentera!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0