Buddha



Det är sjukt att meditation ska vara så svårt!
I alla fall när jag sitter själv och försöker slappna av i hela kroppen och inte tänka på något alls. I måndags på SOn (vi håller på med Buddhism just nu) så fick vi pröva på den här träningsformen för själen. Helt underbart skönt när vår lärare läste för oss hur vi skulle göra och det var länge sedan jag var så avslappnad. Tyvärr var det bara i några minuter.

Jag prövade själv idag. Satt på mammas pilatesmatta, fyra doftljus framför mig och Enya i högtalarna. Satt i riktigt yogaställning, ni vet med korslagda ben? I alla fall, det tog ett tag innan jag började göra som jag hade hört min lärare berätta i måndags. Men väl då så började jag slappna av. Tyvärr så slappnar man av i ryggen, som då böjs och man stelnar till och får ont. Men jag satt i alla fall i tretton minuter.

Meditation är en konst som det tar ett tag att lära sig. Eller, inte ett tag - utan flera år. Så jag är bara i början. Inte för att jag tror att det här kommer hålla så länge. Men det skulle vara skönt att lära sig det här, att sitta en kvart varje dag och vara fullkomligt avslappnad. Det skulle hjälpa mycket mot stress och oro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0